ZOBACZ  - PROPOZYCJE NAJBLIŻSZYCH WYJAZDÓW MOTOCYKLOWYCH Z ADVPOLAND.PL

 

Gorące Piaski MAROKO
Jesień 2017



Fascynująca egzotyka Maroka - daj się porwać magii baśniowej podróży do krainy orientuWięcej...

Portugalia na Jesień !
Wrzesień 2017


Sceneria jedyna w swoim rodzaju -
cudne niziny, wybrzeże Atlantyku,
malownicze rzeki...
Więcej...

Alpejski Rollercoster   Sierpień 2017


Fenomenalne trasy, niezapomniane emocje oraz hipnotyzujące krajobrazy spowodują...
Więcej...

Hiszpański Rollercoaster  
Maj 2017  

Jeden hotel, 6 niesamowicie krętych tras a wieczorem flamenco i zabawa na Costa de Sol ... Więcej...

 

 

 

 

 

 

18
Maj
Odsłony: 16088

Czym jechać na wyprawę – swoim czy wypożyczonym motocyklem?

Zastanawiam się czy moja maszyna poradzi sobie na takiej wyprawie czy może lepiej wynająć odpowiednio przygotowany pojazd?

Oba rozwiązania mają swoje zalety – sprawdź, które z nich będzie Tobie bliższe.

Jadę swoim!

Decydując się na wyprawę własnym motocyklem, my zapewnimy Ci ubezpieczony i profesjonalny transport. Szanujemy  Twój sprzęt, wiemy ile dla Ciebie znaczy, więc możesz być spokojny o odpowiednio zabezpieczoną podróż. Ciągnięcie motocykla przez cały kontynent w przeładowanym busie lub na lawecie? To nie pod tym adresem! Zapewniamy odbiór z miejsca zamieszkania i transport spełniający najwyższe standardy bezpośrednio do docelowej lokalizacji.

Czy warto jechać na swoim? Z jednej strony najlepiej czujesz się na własnym motocyklu, ale zasadnicze pytanie – czy jest należycie przygotowany na taką eskapadę, bezawaryjną jazdę 200-300 km dziennie?  Czy będzie gotowy na takie warunki atmosferyczne? Czy ma odpowiednie wyposażenie? To ważne kwestie, które powinieneś rozstrzygnąć i przygotować zanim zdecydujesz się na wyprawę własnym pojazdem.

Zabierając swój motocykl musisz przed podróżą wygospodarować sporo czasu na załatwianie wszystkich niezbędnych formalności. A jest tego trochę: deklaracje wjazdowe przy przekraczaniu granicy Unii, czy np. w przypadku motocykli w leasingu – upoważnienia do przekroczenia granicy potwierdzone notarialnie i przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język francuski. Praktyka pokazuje, że niektóre firmy leasingowe nie są temu zbyt przychylne, wręcz odmawiają wydania takiego zaświadczenia.

Powinieneś też zabrać właściwe dla Twojej maszyny części zamienne. Oczywiście, w naszym aucie serwisowym mamy sporo najróżniejszych podzespołów, ale przecież nie da się zabrać wszystkiego dla wszystkich rodzajów motocykli. Pamiętaj też, że po powrocie konieczny będzie pełen przegląd serwisowy pojazdu – wymiana oleju czy filtrów kompletnie zapchanych pustynnym kurzem.

Przekalkuluj na spokojnie wszystkie koszty, włącznie z amortyzacją i czasem poświęconym na niewdzięczną „papierologię”. Sprawdź, czy przypadkiem nie bardziej opłaca Ci się wynająć dobry motocykl od ADV.

Jadę wynajętym!

Decydując się na motocykl z naszej floty masz stu procentową pewność, że dostajesz do dyspozycji nowy model, ubezpieczony i właściwie przygotowany do pokonania zaplanowanej trasy. Razem z najwyższej klasy sprzętem BMW zapewniamy kompleksowe wyposażenie – nawigację z planem podróży i inne niezbędne akcesoria, jak. np. wodoodporne torby BMW, idealnie sprawdzające się w roli bagażu podręcznego. (Twój bagaż główny jedzie samochodem serwisowym)  Do tego wsparcie bezbłędnego mechanika, który zjadł zęby na konserwacji i naprawach motocykli dysponując pełną paletą części zamiennych.

My zapewniamy Ci pojazd, więc wszelkie formalności związane z przewiezieniem go przez granicę Unii, załatwianiem deklaracji wjazdowych i pozwoleń bierzemy na siebie – Ty nie martwisz się niczym! Po prostu wsiadasz na motocykl po dotarciu na miejsce i ruszasz przed siebie! Czego chcieć więcej?

II. Czy dam sobie radę na trasie? Niektóre z wyjazdów ADV wyglądają na całkiem ekstremalne wyzwania...

Podstawowa zasada podczas naszych podróży: to trasa dobierana jest dla ludzi, a nie ludzie dopasowywani trasy! Nasze wszystkie wyjazdy planowane są tak, aby zapewnić maksimum atrakcji i pozytywnych wrażeń odpowiadających Twoim umiejętnościom. 

Jesteś mniej zaawansowanym riderem? Zatem pojedziesz z mniej zaawansowaną grupą innym tempem lub inną (co ważne: tak samo atrakcyjną) trasą, niż stare wygi. Zabawa i przyjemność z jazdy przede wszystkim! Chcemy się wspólnie dobrze bawić na trasie, a nie „zaorać” uczestników podczas wyczerpującej jazdy! Na każdym z etapów podróży dostępni są opiekunowie, którzy pomogą w każdym temacie z którym będziesz miał kłopot. 

III. Chciałem jechać z kumplami, ale oni rozmyślili się w ostatniej chwili. Nie znam nikogo, więc chyba jednak odpuszczę sobie wyjazd. Nie chcę czuć się jak „odludek”, bo pewnie wszyscy tam znają się jak łyse konie...

Pudło! Tak się składa, że zdecydowana większość uczestników naszych wypraw to „single”, którym np. nie wypalił wypad ze znajomymi, nie znają tutaj nikogo i dopiero na miejscu zawierają nowe, ciekawe znajomości! Dołącz do nas!

Już od pierwszych chwil po przyjeździe budujemy ciepłą i przyjacielską atmosferę sprzyjającą zarzucaniu towarzyskich sieci. Nasi wykwalifikowani opiekunowie doskonale wiedzą co zrobić, aby pomóc nawiązać relacje w grupie – w zupełnie naturalny, niewymuszony i nienachalny sposób. Wystarczy jeden dzień, aby obcy dla siebie ludzie poznali się lepiej jadąc ramię ramię na motocyklach.  Zresztą sam wiesz, jacy fantastyczni i towarzyscy ludzie jeżdżą w siodle. Teraz będziesz miał okazję ich lepiej poznać! 

Podczas naszych wyjazdów rodzą się przyjaźnie na długie lata, które owocują kolejnymi, wspólnymi podróżami w egzotyczne zakątki świata. Razem z ADV Poland zyskujesz prawdziwych kumpli od motocykla, którzy przy planowaniu następnych wypraw z pewnością Cię nie zawiodą!

IV. Czy podczas wypraw z ADV trzeba jeździć w grupie? Myślę, że wielu z nas ceni sobie większą swobodę i jazdę solo: tylko ja, motocykl i słońce na horyzoncie...

Doskonale to rozumiemy! Absolutnie nie ma konieczności jazdy gęsiego.. Chcesz jechać razem z opiekunem i innymi riderami? Proszę bardzo! Wolisz jazdę na własną rękę? Droga wolna! Spotkamy się wieczorem w ustalonym wcześniej hotelu. Niemniej biorąc pod uwagę możliwość ewentualnej awarii gdzieś z dala od cywilizacji rekomendujemy podróż w towarzystwie. Zawsze bezpieczniej,weselej, raźniej i przyjemniej!

V. Czy Maroko jest bezpiecznym miejscem na takie wyprawy? 

Uspokajamy: Maroko to jeden z najbezpieczniejszych i wyjątkowo przyjaznych krajów Afryki o stabilnej sytuacji politycznej. Na każdym kroku widać tutaj, jak Marokańczykom zależy, aby turyści czuli się komfortowo i bezpiecznie. Obecność policji i wojska zarówno w dużych miastach jak i na pustynnych szlakach wzmaga poczucie bezpieczeństwa. Nie bez znaczenia jest również podejście miejscowej ludności –  życzliwość i autentyczna serdeczność, z którą wielokrotnie spotykaliśmy się na trasie. Warto wspomnieć, że jesteśmy w stałym kontakcie z polskimi służbami dyplomatycznymi monitorującymi na bieżąco sytuację w Maroku jak i całym regionie.

VI. Czemu nie ruszyć w trasę na własną rękę? Pewnie wyszłoby taniej, niż z ADV...

Oj, tego akurat nie bylibyśmy tacy pewni! 

Wiadomo, spontaniczny wyjazd zorganizowany we własnym zakresie ma w sobie to „coś”, ale nawet podczas takiej wyprawy będziesz musiał stawić czoła skomplikowanym formalnościom na granicy, zrobić zakupy na bazarze bez znajomości języka czy rezerwować niepewne miejsca hotelowe. To prawdziwe wyzwanie, aby załatwić to wszystko sprawnie i jeszcze nie dać się oszukać, nie przepłacić. A czasem różnice w cenie proponowanej zwykłemu turyście i przewodnikowi znającemu realia sięgają nawet kilkuset procent!

Brak odpowiednich znajomości i doświadczenia na miejscu znacznie uszczupla też bagaż doświadczeń, który mógłbyś wywieźć z takiej wyprawy. Dlaczego? Prawdopodobnie nie odwiedzisz większości godnych uwagi miejsc, których próżno szukać w popularnych przewodnikach, a które nasi przewodnicy mają w małym palcu!

Wyprawa z ADV to nie tylko bogate doświadczenie opiekunów biegle znających teren. To oszczędność czasu przy załatwianiu wszelkich formalności na granicy, oszczędności przy transporcie motocykla lub przeprawie w siodle przez całą Europę. Jazda z ADV to także znaczne oszczędności przy zakupie biletów lotniczych, promowanych, a nawet rezerwacji miejsc hotelowych, gdzie zazwyczaj korzystamy ze zniżek grupowych lub mamy wynegocjowane atrakcyjne ceny.

Nadal jesteś pewien, że na własną rękę wyjdzie Ci taniej?:) Napisz lub zadzwoń do nas i zapytaj o szczegółową wycenę przygody Twojego życia z ADV!

VII. Motocykl, który zamierzam zabrać nie jest zarejestrowany na mnie - Czy potrzebuje upoważnienia do wjazdu motocyklem poza teren Unii Europejskiej ? (np. Maroko) 
Podczas przekraczania granicy (teoretycznie nawet w przypadku Unii Europejskiej) koniecznie jest upoważnienie od właściciela pojazdu (wpisanego do dowodu rejestracyjnego). Takie upoważnienie powinno być potwierdzone notarialnie oraz przetłumaczone na jeden z obowiązujących urzędowych języków w danym kraju. (w przypadku Maroko J.francuski) W przypadku motocykli zakupionych w leasingu należy w pierwszej kolejności zorientować się czy uzyskamy takie pozwolenie oraz upoważnienie do wyjazdu od firmy leasingowej (Większość firm nie chętnie udziela takich upoważnień !) 

VIII. Czy motocykl, który zamierzam zabrać potrzebuje dodatkowego ubezpieczenia AC ? 

Nie wszystkie firmy ubezpieczeniowe podchodzą do tematu jednoznacznie. Należy sprawdzić w OWU polisy czy ochrona pojazdu obejmuje swym zakresem kraje leżące w okolicach basenu Morza Śródziemnego. Jeżeli pojazd, którym zamierzamy się tam udać  został zakupiony w leasingu to koniecznie należy sprawdzić w zawartej umowie czy możemy się nim poruszać poza terenem Unii Europejskiej bez dodatkowego upoważnienia. Firma Leasingowa powinna wyrazić zgodę oraz zapewnić takowe upoważnienie - w większości takich przypadków żąda dodatkowego ubezpieczenia pojazdu 


IX. Czy potrzebna jest jakakolwiek deklaracja celna do przekroczenia granicy Maroka ? 
Taka deklaracje jest niezbędna do przekroczenia granicy. Po rezerwacji miejsca otrzymasz kompletną instrukcję jak ją sporządzić lub podasz nam dane a my sporządzimy ją dla Ciebie. Deklarację tą można sporządzić na granicy (czasochłonny, ręcznie wypisywany dokument w J.arabskim) lub bezpośrednio na stronie www marokańskiego Urzędu Celnego (formularz do wydruku w J.francuskim) 

X. Czy mój motocykl nadaje się na wyprawę do Maroka ?
Tu odpowiedź jest bardzo prosta – jeżeli jesteś w stanie bezpiecznie poruszać się nim po polskich drogach to w Maroko również będzie można nim spokojnie podróżować. Nie jest prawdą, że do tego kraju można wybrać się tylko motocyklem crossowym lub enduro. Faktem jest, że to najczęściej wybierany sprzęt jednak głównie z powodu bogactwa tras offroad’owych. Maroko to normalny kraj który można przemierzyć na dwóch kołach każdym motocyklem, pokonując setki kilometrów, krętych tras turystycznych po bardzo dobrej jakości asfaltach.

XI. Jakie opony do Maroka ?
To chyba najczęściej zadawane pytanie. Odpowiedź zależna jest od tego jaką trasą chcemy podróżować. Maroko jest krajem po którym można poruszać się zarówno po bezdrożach i tu zapewne najlepszym rozwiązaniem będzie tzw. kostka jak i po dobrej jakości asfaltach a tu z kolei najlepszym rozwiązaniem będzie normalny bieżnik turystyczny.

XII. Jakie są ceny w Maroku?
1 EUR = ok.11 MAD (dirham)
Przykładowe produkty:
chleb – 1 MAD
kawa – 8-10 MAD
woda w butelce – 5-6 MAD
mint tea – 6 MAD
sok pomarańczowy – 3-5 MAD
taksówka grand taxi w Fez: Medina – lotnisko – 120 MAD
bilet autobusowy lokalny w Marakeszu – 3 MAD
tażine wegetariański – 35 MAD
pełen zestaw (zupa lub sałatka + tażin lub kuskus + owoce lub ciastka + herbata miętowa) – 70 MAD
zupa marokańska – 5-10 MAD
sardynki swieże na targu rybnym 1kg – 10-15 MAD
homar przy porcie 1kg- 400 MAD

XIII. Czy na taki wyjazd trzeba mieć międzynarodowe prawojazdy?
Posiadanie międzynaro­do­wego prawajazdy jest w Maroku pożądane, ale nie jest obo­wiązkowe. Właściciele pojazdów muszą natomiast wykupić zieloną kartę. Poza zieloną kartą inne polisy polskich towarzystw ubezpieczeniowych nie są uznawane. Osoby podróżujące samochodem powinny zachować szczególną ostrożność zwłaszcza w nocy, gdyż często inni użytkownicy dróg mają pojazdy słabo bądź źle oświetlone.

XIV. Jak wyglądają przepisy celne w Maroku? Co mogę zabrać ? 
Miejscowe przepisy nie wprowadzają specjalnych restrykcji celnych ani ograniczeń w przywozie dewiz, należy jednak zadeklarować je przy wjeździe. Dirham marokań­ski jest poz aMarokiem walutą nie wymienialną obowiązuje surowy zakaz wywożenia go za granicę. Na podstawie urzędowego dowodu wymiany można przy wyjeździe ubiegać się o zwrot dewiz wzamian za niewykorzystane dirhamy.

XV. Czy do Maroka potrzebna jest wiza ? Jakie są przepisy wjazdowe do Maroko ?
Obywatele polscy udający się do Maroka są zwolnieni z obowiązku wizowego na okresdo 90dni. Przy prze­kra­czaniu granicy władze marokańskie mogą żądać udoku­men­towania odpowiednich środków finansowych na pobyt(gotówka,kartykredytowe,wyciągzkontaitp.).Nie ma obowiązku okazani biletu powrotnego (wyjątek stanowią motocykle w leasingu lub z czasowym dowodem rejestracyjnym) 

XVI. Czy na wyjazd do Maroka wymagane są specjalne szczepienia?
W Maroku nie mapoważnych zagrożeń sanitarno-epidemiologicznych i dlatego szczepienia ochronnenie nie są wymagane. Przed podróżą warto jednak zaszczepić się przeciw tężcowi i żółtaczce pokarmowej. Ze względu na odmienne zwyczaje higieniczne turysta może zachorować na dur brzuszny i inne choroby biegunkowe.

XVII. Czy podróżując własnym motocyklem powinienem wyposażyć się w nawigację ?

Tak, zapewne podróż przebiega bardziej komfortowo. Z naszej strony otrzymasz wszelkie niezbędne punkty GPS wraz z planem podróży (Hotele,parkingi,restauracje,punkty widokowe itp.) Jednak zakup samej nawigacja nie wystarczy. Standardowo urządzenia dostępne na rynku posiadają wgrane tylko mapy Europy. W przypadku wyjazdu do Maroko należy zaopatrzyć się dodatkowo w aktualizację obejmującą swym zakresem Afrykę północną (koszt zakupu takiej mapy dla urządzenia GPS Garmin to ok. 500 zł) Natomiast motocykle z naszej wypożyczalni wyposażone są w najnowsze urządzenia takie jak BMW Navigator V wraz z wszelkimi niezbędnymi mapami. 

S5 Box

Login

Register

*
*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.

Facebook

YouTube